Page 55 - COMU-DERGI11
P. 55

PROJE

Bologna Sürecine Bağlı Kalite Geliştirme ve

Akreditasyona Yönelik Yazılım Geliştirildi
Çanakkale Onsekiz Mart
     Üniversitesi (ÇOMÜ) İletişim        kredilerinin hesaplanması, bölümler         rilmesine katkı sağlanıldığını ifade
Fakültesi Dekanı ve Fen Edebiyat         bazında program çıktılarının ve ders        etti. Tarhan, “Eğitimini ÇOMÜ’de ta-
Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr.        öğrenme çıktılarının belirlenmesi ve        mamlamış bir mezunun gerek eğitimi
İsmail Tarhan yürütücülüğünde            öğrencinin kazanacağı yetkinlikler          sırasında gerekse de eğitimi sonrasın-
Doç. Dr. Adnan Çevik ve Hüsniye          gibi konular kapsamında bir veri taba-      da Avrupa’da herhangi bir ülkeye git-
Fırat ile birlikte yapılan “Bologna      nı hazırlamanın projenin temel amacı        tiğinde yaşayabilecekleri olası zorluk-
Sürecine Bağlı Eğitim–Öğretim            olduğunu kaydeden Tarhan, yazılım           ları minimize edecek, hatta ortadan
Kalite Geliştirme ve Akreditasyona       programı üzerinden anket ve diğer is-       kaldırabilecek bir yapı oluşturulması
Yönelik Web Tabanlı Yazılım              tatistiksel değerlendirme yöntemleri        amaçlanmıştır” dedi.
Geliştirme” başlıklı BAP projesi         sonucunda elde edilen verilerin kıyas-
tamamlandı.                              lanması ile eğitim öğretimin iyileşti-          Avrupa ile Türkiye’deki eğitimi sis-
                                                                                     temini kalite, verim gibi çeşitli yönleri
    Prof. Dr. İsmail Tarhan, proje ile                                               ile bağdaştırarak kaliteyi de karşılıklı
ÇOMÜ’ye bağlı Enstitü, Fakülte, Yük-                                                 olarak aktarabilmeyi, arttırabilmeyi
sekokul ve Meslek Yüksekokulları’nda                                                 hedeflediklerini belirten Tarhan, proje
Bologna süreci kapsamında eğitim öğ-                                                 sonunda ortaya çıkan yazılımın, ÇO-
retimin kalitesinin geliştirilmesi için                                              MÜ’nün Bologna süreci için kullandı-
donanımsal ve yazılımsal bilişim alt                                                 ğı yazılımın temelini oluşturduğunu,
yapısının kurulmasının planlandığını                                                 iyi bir veri depolama arşivi olduğunu
kaydetti.                                                                            söyledi. Tarhan, “Bir hoca hangi dersi,
                                                                                     nasıl ve hangi normlarla veriyor. Bunu
    Eğitim birimlerinde okutulan                                                     bu yazılım ile ortaya koymuş olduk.
derslerin tanımlamaları, yarıyıl eği-                                                Geliştirilmeye açık bu yazılım öğren-
tim planlamaları, eğitim-öğretim me-                                                 ciye, dersi veren öğretim elemanına
totları ile ders öğrenim çıktılarının                                                standartlar getirmekte. Yani, dersin
belirlenmesi, ECTS iş yüklerinin ve                                                  verildiği ortamın bir standardı oluyor”
                                                                                     dedi.

Yüksek Öğrenim Mezunlarında İşsizliğin Psikolojik Sonuçları
ÇOMÜ Biga İktisadi ve İdari
     Bilimler Fakültesi Öğretim                                                      nim mezunu işsizlerin iş bulma ümit-
                                                                                     leri giderek yok olmaktadır. Çanakkale

Üyesi Doç. Dr. Bünyamin Bacak                                                        ilinde yükseköğrenim mezunlarına

danışmanlığında, Dr. Ebru                                                            yönelik uygun işlerin sayısının yeter-

Kanyılmaz Polat araştırmacılığında                                                   sizliği eğitimli iş gücünü giderek daha

yürütülen “Yüksek Öğrenim                                                            umutsuz bir duruma sürüklemektedir.

Mezunlarında İşsizliğin                                                              İş bulma ümidini yitiren işsizler işgü-

Psikolojik Sonuçları ve İş Arama                                                     cü piyasalarından koparak ‘iş arama-

Davranışlarına Etkisi: Çanakkale                                                     yan işsizler’ durumuna gelmektedir”.

İli Örneği” başlıklı BAP projesi                                                         Dr. Polat araştırmadan çıkan bu
tamamlandı.                                                                          sonuca göre; nitelikli işgücüne talep

Projenin sonucunda Çanakkale ili                                                     doğuracak büyük ve kurumsal işlet-

Türkiye geneline göre düşük bir işsiz-                                               melerin Çanakkale iline yatırımları-

lik oranına sahip olmasına rağmen                                                    nın teşvik edilmesinin acil önem ta-

yüksek öğrenim mezunları arasındaki                                                  şıdığını vurgulayarak, İŞKUR’un da
işsizlik oranı Türkiye ortalamasının rin yarısından çoğunun depresyonda yükseköğrenim mezunu işsizlerin iş-
                                         oldukları saptandı.
üzerinde çıktı.                                                                      gücü piyasasında istihdamına yönelik

    Lisans ve yüksek lisans mezunu iş-       Dr. Polat konuyla ilgili şunları ifade  mesleki ve teknik eğitim kurslarına
sizlerin Çanakkale ilindeki psikolojik   etti: “Eğitim seviyesi arttıkça işsizlerin  ve bununla ilgili projelere daha yoğun
durumlarının incelendiği çalışmada li-   kaygı ve depresyon düzeyleri artmak-        destek vermesini önerdi.

sans ve yüksek lisans mezunu işsizle- tadır. İl genelinde bütün yükseköğre-

                                                              ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ 53
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60