Page 55 - COMU-DERGI11
P. 55
PROJE
Bologna Sürecine Bağlı Kalite Geliştirme ve
Akreditasyona Yönelik Yazılım Geliştirildi
Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesi (ÇOMÜ) İletişim kredilerinin hesaplanması, bölümler rilmesine katkı sağlanıldığını ifade
Fakültesi Dekanı ve Fen Edebiyat bazında program çıktılarının ve ders etti. Tarhan, “Eğitimini ÇOMÜ’de ta-
Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. öğrenme çıktılarının belirlenmesi ve mamlamış bir mezunun gerek eğitimi
İsmail Tarhan yürütücülüğünde öğrencinin kazanacağı yetkinlikler sırasında gerekse de eğitimi sonrasın-
Doç. Dr. Adnan Çevik ve Hüsniye gibi konular kapsamında bir veri taba- da Avrupa’da herhangi bir ülkeye git-
Fırat ile birlikte yapılan “Bologna nı hazırlamanın projenin temel amacı tiğinde yaşayabilecekleri olası zorluk-
Sürecine Bağlı Eğitim–Öğretim olduğunu kaydeden Tarhan, yazılım ları minimize edecek, hatta ortadan
Kalite Geliştirme ve Akreditasyona programı üzerinden anket ve diğer is- kaldırabilecek bir yapı oluşturulması
Yönelik Web Tabanlı Yazılım tatistiksel değerlendirme yöntemleri amaçlanmıştır” dedi.
Geliştirme” başlıklı BAP projesi sonucunda elde edilen verilerin kıyas-
tamamlandı. lanması ile eğitim öğretimin iyileşti- Avrupa ile Türkiye’deki eğitimi sis-
temini kalite, verim gibi çeşitli yönleri
Prof. Dr. İsmail Tarhan, proje ile ile bağdaştırarak kaliteyi de karşılıklı
ÇOMÜ’ye bağlı Enstitü, Fakülte, Yük- olarak aktarabilmeyi, arttırabilmeyi
sekokul ve Meslek Yüksekokulları’nda hedeflediklerini belirten Tarhan, proje
Bologna süreci kapsamında eğitim öğ- sonunda ortaya çıkan yazılımın, ÇO-
retimin kalitesinin geliştirilmesi için MÜ’nün Bologna süreci için kullandı-
donanımsal ve yazılımsal bilişim alt ğı yazılımın temelini oluşturduğunu,
yapısının kurulmasının planlandığını iyi bir veri depolama arşivi olduğunu
kaydetti. söyledi. Tarhan, “Bir hoca hangi dersi,
nasıl ve hangi normlarla veriyor. Bunu
Eğitim birimlerinde okutulan bu yazılım ile ortaya koymuş olduk.
derslerin tanımlamaları, yarıyıl eği- Geliştirilmeye açık bu yazılım öğren-
tim planlamaları, eğitim-öğretim me- ciye, dersi veren öğretim elemanına
totları ile ders öğrenim çıktılarının standartlar getirmekte. Yani, dersin
belirlenmesi, ECTS iş yüklerinin ve verildiği ortamın bir standardı oluyor”
dedi.
Yüksek Öğrenim Mezunlarında İşsizliğin Psikolojik Sonuçları
ÇOMÜ Biga İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi Öğretim nim mezunu işsizlerin iş bulma ümit-
leri giderek yok olmaktadır. Çanakkale
Üyesi Doç. Dr. Bünyamin Bacak ilinde yükseköğrenim mezunlarına
danışmanlığında, Dr. Ebru yönelik uygun işlerin sayısının yeter-
Kanyılmaz Polat araştırmacılığında sizliği eğitimli iş gücünü giderek daha
yürütülen “Yüksek Öğrenim umutsuz bir duruma sürüklemektedir.
Mezunlarında İşsizliğin İş bulma ümidini yitiren işsizler işgü-
Psikolojik Sonuçları ve İş Arama cü piyasalarından koparak ‘iş arama-
Davranışlarına Etkisi: Çanakkale yan işsizler’ durumuna gelmektedir”.
İli Örneği” başlıklı BAP projesi Dr. Polat araştırmadan çıkan bu
tamamlandı. sonuca göre; nitelikli işgücüne talep
Projenin sonucunda Çanakkale ili doğuracak büyük ve kurumsal işlet-
Türkiye geneline göre düşük bir işsiz- melerin Çanakkale iline yatırımları-
lik oranına sahip olmasına rağmen nın teşvik edilmesinin acil önem ta-
yüksek öğrenim mezunları arasındaki şıdığını vurgulayarak, İŞKUR’un da
işsizlik oranı Türkiye ortalamasının rin yarısından çoğunun depresyonda yükseköğrenim mezunu işsizlerin iş-
oldukları saptandı.
üzerinde çıktı. gücü piyasasında istihdamına yönelik
Lisans ve yüksek lisans mezunu iş- Dr. Polat konuyla ilgili şunları ifade mesleki ve teknik eğitim kurslarına
sizlerin Çanakkale ilindeki psikolojik etti: “Eğitim seviyesi arttıkça işsizlerin ve bununla ilgili projelere daha yoğun
durumlarının incelendiği çalışmada li- kaygı ve depresyon düzeyleri artmak- destek vermesini önerdi.
sans ve yüksek lisans mezunu işsizle- tadır. İl genelinde bütün yükseköğre-
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ 53